Programma
Een patiënt met suïcidale gedachten belt de huisartsenpost. De situatie escaleert en meerdere ketenpartners raken betrokken. Eén vraag blijft hangen: Hoe kunnen we elkaar beter vinden en samenwerken binnen de acute zorgketen?
In de praktijk zien we dat patiënten met suïcidaliteit nog te vaak van loket naar loket gaan, waarbij de samenwerking in de keten soms kan schuren. Tijdens deze themabijeenkomst leggen we die praktijk op tafel. Geen theorie, maar een realistische casus die we stap voor stap volgen door de hele acute zorgketen: van HAP en politie tot ambulancezorg, SEH en GGZ-crisisdienst. Iedere ketenpartner brengt zijn eigen perspectief én dilemma in. Wanneer schaal je op? Wie neemt de regie? Wanneer verwijs je door en wanneer juist niet? En misschien wel de belangrijkste vraag: hoe voorkomen we dat deze patiënt morgen opnieuw door dezelfde keten gaat? We verwachten geen makkelijke antwoorden. Wel een eerlijk gesprek over wat beter kan in de acute zorgketen en daarna. Tijdens de bijeenkomst komt ook een casus aan bod waarbij sprake was van een optimale samenwerking tussen de ketenpartners.
De avond begint om 17.15 uur met een buffet. Vanaf 18.00 uur start de themabijeenkomst. Om 21.00 uur ronden we de bijeenkomst af met een borrel.
Voor wie?
Werk je in de acute zorgketen (HAP, ambulancezorg, SEH, GGZ, politie)? Dan is dit een bijeenkomst die je niet wilt missen.
Wat levert het je op?
- Inzicht in elkaars rol en dilemma’s in de praktijk
- Concrete aanknopingspunten om samenwerking te verbeteren
- Handvatten die je direct kunt toepassen in je eigen werk
Schrijf je in via het aanmeldingsformulier onderaan deze pagina (formulier niet zichtbaar? Accepteer dan eerst de cookies)