Wisseling van de wacht

Linda Toet werkt sinds 1 februari als communicatieadviseur bij NAZB. Ze volgt Charlotte Reddingius op, die per april afscheid neemt van het bureau.
Wisseling van de wacht

“Samenwerking in het zorgnetwerk geeft me veel energie”

Ruim 16 jaar in de ambulancezorg en daarvoor 20 jaar bij de GGD, zo lang werkt Linda al in de zorgsector. “Bij de RAV heb ik veel ervaring opgedaan in de acute zorg en gezien hoe belangrijk goede samenwerking in de keten is.”

 

De stap naar NAZB komt voor haar op een logisch moment. “Ik wil mijn ervaring inzetten op netwerkniveau en tegelijkertijd blijven leren.”

 

Haar kracht ligt in het verbinden van mensen en organisaties en het vertalen van ambities naar zichtbare resultaten. “Ik word blij van het organiseren van bijeenkomsten waarin inhoud en ontmoeting samenkomen.” Projectmatig werken met duidelijke doelen en mijlpalen ligt Linda goed. ”Mooi om te zien hoe een eerste idee tot leven komt. Ik ontwikkel graag communicatiemiddelen die er niet alleen goed uitzien, maar ook echt iets te vertellen hebben of mensen in beweging zetten.”

 

Linda: “Ik kijk ernaar uit om samen met de communicatieadviseurs van de aangesloten zorgorganisaties binnen het ROAZ op te trekken. Juist in die samenwerking kunnen we het acute zorgnetwerk in Brabant nog steviger positioneren.”

 


 

"Ketenpartners verbinden gaf me meeste vervulling"

Charlotte Reddingius werkte ruim 10 jaar voor NAZB. Eerst jarenlang naast haar functie als communicatieadviseur bij het Elisabeth-TweeSteden Ziekenhuis (ETZ), waarna ze sinds januari 2023 fulltime werkt bij het netwerkbureau.

 

"Ik startte als junior communicatieadviseur in het ziekenhuis en maakte de afgelopen jaren een enorme groei door. Zowel professioneel als persoonlijk. Ik heb in deze jaren heel veel netwerkpartners leren kennen. Trots ben ik, als ik terugkijk op wat we met elkaar de afgelopen jaren hebben bereikt."

 

Het hoogtepunt in haar carrière was het vaccinatieproject van alle zorgmedewerkers tijdens de covidperiode en de grote open dagen, zoals de traumadag in 2017. "In deze projecten kwamen alle lijntjes samen, en was ik dankzij mijn dubbelfunctie een linking pin tussen zorgverleners, ketenpartners en communicatieadviseurs in Brabant. Verbinden is wat mij het meest vervulling altijd heeft gegeven in mijn baan. Om te zien dat disciplines samen gingen werken voor nog betere patiëntenzorg, maakte dat ik dankbaar was om hiervan onderdeel te zijn en een verschil te kunnen maken."

 

De laatste jaren bouwde Charlotte met de communicatieadviseurs in Brabant aan diverse projecten, waaronder de film 'Traumazorg doen we samen'. Daarvoor werkte ze ook intensief samen met Linda. "Ook een enorme verbinder. Ik ben daarom super blij dat ik aan Linda het stokje mag overdragen: communicatie is in goede handen."

 

Ze neemt met warme gevoelens afscheid en is klaar voor een volgende stap: het uitbouwen van haar eigen bedrijf als holistisch coach. "Bij elke begroeting hoort ook een afscheid. Dan is de cirkel rond. Ik heb naar deze stap toegewerkt en kijk uit naar de toekomst. Ik zal het netwerk verlaten met een lach én een traan, want velen van jullie zitten in mijn hart."